Επιτυχής Ολοκλήρωση  Δράσης Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας: «Πασχαλινό Παζάρι» στο Δημοτικό Σχολείο Ταξιαρχών Τρικάλων

Λίγες μέρες πριν το κλείσιμο των σχολείων για τις διακοπές του Πάσχα, οι μαθητές /τριες του Δημοτικού Σχολείου Ταξιαρχών υλοποίησαν και ολοκλήρωσαν  τη δράση ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας, «Πασχαλινό Παζάρι», η οποία αποτελεί μέρος των ευρύτερων δράσεων της σχολικής μονάδας:

  •  Ενδυνάμωση των σχέσεων σχολείου οικογένειας.
  • Ανάπτυξη-Εμπλουτισμός σχολικής βιβλιοθήκης.

Στα πλαίσια της παραπάνω δράσης, οι μαθητές/τριες κατασκεύασαν πασχαλινές λαμπάδες και πασχαλινά διακοσμητικά, τα οποία παρουσίασαν  σε εκδήλωση που οργανώθηκε,  σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, στη σχολική μονάδα. 

Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς συνεργάστηκαν  για την επίτευξη ενός κοινού σκοπού,  τον εμπλουτισμό της σχολικής  βιβλιοθήκης με καινούριους τίτλους βιβλίων. Η επιτυχία της  δράσης είχε ως αποτέλεσμα η σχολική  βιβλιοθήκη του Δημοτικού Σχολείου Ταξιαρχών να εμπλουτιστεί με 76 νέους τίτλους βιβλίων.

 Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Δημοτικό Σχολείο Ταξιαρχών δεν υπήρχε σχολική βιβλιοθήκη και ήταν από τους πρώτους στόχους που τέθηκαν από την αρχή της περσυνής χρονιάς (2023-2024), η επανίδρυσή της.  Η Σχολική Βιβλιοθήκη υποστηρίζει τόσο τη διδακτική διαδικασία των παραδοσιακών τάξεων όσο και την εφαρμογή εναλλακτικών εκπαιδευτικών διαδικασιών.  Με την κατάλληλη οργάνωση και αξιοποίηση μπορεί να αποτελέσει ένα φυσικό χώρο για ενεργητική και κριτική σκέψη των μαθητών/τριών μέσα από τη χρήση πολλαπλών βιβλίων – πηγών γνώσης.  Με γνώμονα τα παραπάνω,  βρέθηκε ο  χώρος,  διαμορφώθηκε, αγοράστηκαν τα έπιπλα και άρχισαν οι ενέργειες με στόχο την προσφορά βιβλίων. Το αποτέλεσμα ήταν όχι μόνο η επαναλειτουργία της, αλλά και η ένταξή στο Εθνικό Δίκτυο Ελληνικών Σχολικών Βιβλιοθηκών.  Αυτή τη στιγμή η Δανειστική Βιβλιοθήκη του Δημοτικού Σχολείου Ταξιαρχών αριθμεί 339 τίτλους βιβλίων και ευελπιστεί  σύντομα να διπλασιαστούν. 

Επιπρόσθετα, εκτός από την επίτευξη του κύριου στόχου, η δράση είχε θετική συνεισφορά και ως προς τη μαθησιακή διαδικασία.  Ειδικότερα, ως προς τα μαθησιακά αποτελέσματα της δράσης:

  • Οι μαθητές μας αλληλοεπίδρασαν και συνεργάστηκαν με συνομηλίκους/ες και ενήλικους/ες  σε κοινές προσπάθειες θέτοντας και υλοποιώντας στόχους για την αισθητική αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό της σχολικής δανειστικής βιβλιοθήκης.
  • Ένιωσαν  τη χαρά της δημιουργίας και βίωσαν τα στάδια της προετοιμασίας μιας ανοιχτής εκδήλωσης στην κοινότητα.
  • Προσδιόρισαν τις ανάγκες που υπάρχουν στη σχολική βιβλιοθήκη.
  • Αναγνώρισαν τις ικανότητες και τις δυνατότητές τους, συμμετέχοντας με υπευθυνότητα στη συνολική διαδικασία διοργάνωσης μιας εθελοντικής πρωτοβουλίας .
  • Συμμετείχαν με επιτυχία στο Πασχαλινό Παζάρι αναλαμβάνοντας ρόλους τους οποίους υπηρέτησαν με υπευθυνότητα.

Τέλος, η διεύθυνση του σχολείου αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει όλους και όλες, οι οποίοι/ες συνέβαλαν με οποιονδήποτε τρόπο στην επιτυχία της δράσης και ειδικότερα: τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, ο/οι  οποίοι/οποίες αποτελούν και την κινητήριο δύναμή του, χωρίς τις πρωτοβουλίες των οποίων η συγκεκριμένη δράση δε θα είχε υλοποιηθεί, τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, οι οποίοι με τις δημιουργίες τους και τη θετική τους στάση συνέβαλλαν στην επιτυχία της δράσης, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την προσφορά υλικών και τέλος την κυρία Γεροδημοπούλου Ελένη για τη δωρεά των λαμπάδων, τις οποίες μεταμόρφωσαν τα παιδιά σε καλλιτεχνικές δημιουργίες.




Ads