Ειδική μοριοδότηση των Φαρκαδόνιων υποψηφίων των πανελλήνιων εξετάσεων ζητά από τον υπουργό Παιδείας ο Βαγγέλης Κοταρέλας
Την ειδική Μοριοδότηση των μαθητών Δήμου Φαρκαδόνας στις Πανελλαδικές εξετάσεις Ιουνίου 2024, ζητά με επιστολή που κοινοποίησε στον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη, ο πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας Φαρκαδόνας, Ευάγγελος Κοταρέλας.
Μέσω της επιστολής του, ο πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας Φαρκαδόνας, αναφέρεται στα προβλήματα που δημιούργησαν οι πλημμύρες του Σεπτεμβρίου στους κατοίκους της Φαρκαδόνας, κατ΄ επέκταση και στις οικογένειες των μαθητών-υποψηφίων, αλλάζοντας την καθημερινότητά τους, στις τόσο ιδιαίτερη χρονική περίοδο που διανύουν βαδίζοντας προς την τελική ευθεία των πανελλήνιων εξετάσεων για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Με δεδομένο λοιπόν ότι ο νόμος ήδη προβλέπει την ένταξη ομάδων υποψηφίων από πληγείσες περιοχές εξαιτίας φυσικών καταστροφών σε ειδική κατηγορία με ειδική μοριοδότηση, ζητά την ένταξη των Φαρκαδόνιων υποψηφίων σε αυτή.
Αναλυτικά η επιστολή έχει ως εξής:
“Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή ζητάμε τη μοριοδότηση των μαθητών του Δήμου Φαρκαδόνας στις Πανελλαδικές εξετάσεις Ιουνίου 2024.
Οι πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου 2023 στην περιοχή της Θεσσαλίας, πέρα από τα εκτεταμένα προβλήματα που δημιούργησαν γενικά στους κατοίκους, δημιούργησαν και ένα εξαιρετικά δυσμενές περιβάλλον για μια ιδιαίτερη και ευαίσθητη ομάδα δημοτών του δήμου Φαρκαδόνας αυτή των μαθητών και ειδικότερα των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του Ιουνίου 2024.
Τα προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι οι υποψήφιοι είναι πολλά. Αρχικά, η πλημμύρα που έπληξε την περιοχή είχε ως αποτέλεσμα το σύνολο των σχολικών εγκαταστάσεων να καταστραφεί ολοσχερώς. Άμεση συνέπεια αυτού, ήταν η καθυστερημένη έναρξη των μαθημάτων που επέφερε και την ελλιπή προετοιμασία των μαθητών. Ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα με το οποίο έρχονται αντιμέτωποι οι μαθητές είναι οι δυσκολίες στο οικογενειακό τους περιβάλλον το οποίο είναι αλληλένδετο και με τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν. Επιπλέον, το μέγεθος της καταστροφής ήταν τόσο μεγάλο που εκτός από τις υλικές ζημιές, επέφερε και τεράστιες αλλαγές στον τρόπο ζωής όλων και ειδικότερα των μαθητών. Η καθημερινότητα τους άλλαξε και η αβεβαιότητα κάνει αισθητή την παρουσία της καθώς, όπως ήδη γνωρίζετε, σπίτια και περιουσίες καταστράφηκαν ολοσχερώς. Πώς να αντιμετωπίσει ένα παιδί αυτής της ηλικίας το βάρος των εξετάσεων έχοντας στην καθημερινότητά του όλα αυτά τα ζητήματα;
Συνεχίζοντας, η έλλειψη χώρου στέγασης καθώς και μελέτης είναι ένα ακόμα καίριο ζήτημα. Οι υπάρχουσες σχολικές υποδομές και εγκαταστάσεις, έχουν όλες καταστραφεί. Δεν υπάρχει η δυνατότητα έτσι οι υποψήφιοι μαθητές να έχουν ένα χώρο ο οποίος πληροί τις προϋποθέσεις ώστε να μπορούν να στεγαστούν και να μελετήσουν.
Μία ακόμη συνέπεια καίριας σημασίας είναι ο τεράστιος ψυχολογικός αντίκτυπος που είχε το πλημμυρικό φαινόμενο σε όλους τους δημότες μας αλλά κυρίως στους μαθητές. Ο φόβος, το άγχος, η στενοχώρια, η απογοήτευση είναι μερικά από τα συναισθήματα που δημιουργήθηκαν στα παιδιά. Είναι ολοφάνερο λοιπόν πως εν μέσω τέτοιων συνθηκών, η ψυχολογία τους είναι τόσο αρνητικά επηρεασμένη ώστε η απόδοση των μαθητών δεν δύναται να μην επηρεαστεί εξίσου αρνητικά.
Όπως είναι προφανές, η συμμετοχή των μαθητών του Δήμου Φαρκαδόνας, στον εξαιρετικά ανταγωνιστικό στίβο των Πανελλαδικών Εξετάσεων, μετά την καταστροφική πλημμύρα, δεν είναι ισότιμη με αυτή των υπόλοιπων μαθητών της χώρας. Τα παιδιά αυτά αποτελούν την πιο χαρακτηριστική περίπτωση, στην οποία το πνεύμα του νόμου κρίνεται απαραίτητο να στοχεύσει στη διαφύλαξη της ισότητας.
Με δεδομένο λοιπόν ότι ο νόμος ήδη προβλέπει την ένταξη ομάδων υποψηφίων από πληγείσες περιοχές εξαιτίας φυσικών καταστροφών σε ειδική κατηγορία με ειδική μοριοδότηση, ζητάμε την ένταξη των Φαρκαδόνιων υποψηφίων σε αυτή.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων κι ελπίζουμε στην άμεση και θετική ανταπόκρισή σας.”.