Το στεγαστικό των παλιννοστούντων στο δημοτικό συμβούλιο

Το δημοτικό συμβούλιο της Φαρκαδόνας κλήθηκε και επικαιροποίησε το βράδυ της Δευτέρας την αριθ. 24/2006 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για δωρεάν παραχώρηση δημοτικών οικοπέδων

Αν και υπάρχει μέλλον ακόμη, μέχρι τη στιγμή που οι παλιννοστούντες ομογενείς της Φαρκαδόνας θα λάβουν τα κλειδιά των οικιών που έχουν κτιστεί για τη στεγαστική τους αποκατάσταση, ο Δήμος Φαρκαδόνας ξεκίνησε τις φιλότιμες προσπάθειες προκειμένου να προχωρήσει την διαδικασία.

Το δημοτικό συμβούλιο της Φαρκαδόνας κλήθηκε και επικαιροποίησε το βράδυ της Δευτέρας την αριθ. 24/2006 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για δωρεάν παραχώρηση δημοτικών οικοπέδων, στους παλιννοστούντες ομογενείς και μονίμους κατοίκους του Δήμου Φαρκαδόνας.

Βάσει αυτής της απόφασης καθοριζόταν τα κριτήρια για τη στεγαστική αποκατάσταση των παλιννοστούντων, όπως οριζόταν από την κείμενη νομοθεσία. Ωστόσο από το 2006 μέχρι και σήμερα άλλαξαν πολλά, καθώς όπως αναφέρθηκε στο δημοτικό συμβούλιο, κάποιοι απέκτησαν περιουσία, μέσω αγοράς ακινήτων, κάποιοι απεβίωσαν, ενώ κάποιοι έφυγαν από τη Φαρκαδόνα.

Για όλους αυτούς ο νόμος είναι σαφής και δεν δικαιούνται οικόπεδα και κατ’ επέκταση σπίτια.

Για λήψη οικοπέδου από το Δήμο που θα τους άνοιγε το δρόμο για την κλήρωση μιας κατοικίας κατέθεσαν αίτηση κατά το παρελθόν 93 ενδιαφερόμενοι. Ωστόσο 14 αιτήσεις μετά την καταγραφή και την εξέταση απορρίπτονται μιας και ανήκουν σε κάποια από τις πάνω κατηγορίες ενώ 12 ενδιαφερόμενοι δεν βρίσκονται πια στη ζωή.

Κατά αυτό τον τρόπο δικαιούχοι των οικοπέδων και των σπιτιών είναι 67 άτομα. Τα 67 οικόπεδα και τα σπίτια που βρίσκονται εντός αυτών θα δοθούν μετά τις υποδείξεις του αρμόδιου υπουργείου Ανάπτυξης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εργασίες για την ανέγερση των οικιών έχουν ολοκληρωθεί από το 2014. Ωστόσο σύμφωνα με το δήμαρχο Φαρκαδόνας, υπάρχουν δυσκολίες, ως προς το γεγονός ότι δεν υπάρχει αποχέτευση και δεν μπορούν να κατοικηθούν καθώς επίσης και ηλεκτροδότηση και έργα οδοποιίας. Τα χρήματα που απαιτούνται είναι αρκετά και τα οποία δεν έχει τη δυνατότητα να τα διαθέσει ο Δήμος. Για τις στοιχειώδεις υποδομές απαιτούνται 500.000 ευρώ, τα οποία με έγγραφο του στο υπουργείο Ανάπτυξης τα αιτείται ο Δήμος, όπως επίσης και κονδύλι 150.000 για διάφορες άλλες απαιτούμενες διαδικασίες.