Πρωτοπορεί και ξεχωρίζει η διευθύντρια του 2ου δημοτικού σχολείου Οιχαλίας Ελένη Τζαβέλλα

Συμμετείχε ως εκπρόσωπος του διδακτηρίου στη διημερίδα που οργάνωσε το Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.με τίτλο «Οι Τέχνες στη Γλωσσική Εκπαίδευση στην Αθήνα

Γεμάτη με εμπειρίες και σημαντικές γνώσεις που θα βοηθήσουν το σχολείο που διευθύνει, ταυτόχρονα μαθητές και εκπαιδευτικούς στην ανάπτυξη πολύπλευρών δράσεων, επέστρεψε από την Αθήνα η διευθύντρια του 2ου δημοτικού σχολείου Οιχαλίας κα Ελένη Τζαβέλλα.

Η διευθύντρια του 2ου δημοτικού σχολείου Οιχαλίας, ενός σχολείου που χάρη στην κα Τζαβέλλα αναμορφώθηκε και πραγματικά αποτελεί πλέον παράδειγμα προς μίμηση για πολλά σχολεία του νομού και της περιοχής μας, συμμετείχε στη διημερίδα που οργάνωσε το Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.με τίτλο «Οι Τέχνες στη Γλωσσική Εκπαίδευση. Η εκπαιδευτική εκδήλωση διοργανώθηκε στα μέσα της εβδομάδας στο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών.

Το 2ο δημοτικό σχολείο Οιχαλίας ήρθε να εκπροσωπηθεί από την διευθύντρια του σχολείου, η οποία και παρουσίασε εκπαιδευτικό πρόγραμμα πάνω στην ποίηση και τις εικαστικές τέχνες.

Θέμα της διημερίδας ήταν η αξιοποίηση των Τεχνών στη διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων κλήθηκαν για να παρουσιάσουν καινοτόμες  διδακτικές προσεγγίσεις που αξιοποιούν τις Τέχνες στο γλωσσικό μάθημα με σκοπό τη δημιουργία αποθετηρίου διδακτικών σεναρίων, στα οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι εκπαιδευτικοί.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής και υπεύθυνος  του τομέα των ανθρωπιστικών σπουδών, οι τέχνες, ως μοχλός μάθησης, μπορούν να αποτελέσουν ένα εργαλείο προσέγγισης της γνώσης κατά τρόπο διαθεματικό, διεπιστημονικό, διερευνητικό και βιωματικό. Τόνισε επίσης πως ήταν συγκινητική η ανταπόκριση των εκπαιδευτικών με σχεδόν εκατό αιτήσεις συμμετοχής εκ των οποίων όμως έπρεπε, κατόπιν αξιολόγησης, να επιλεγούν οι αντιπροσωπευτικότερες.

Η κ. Τζαβέλλα παρουσίασε εκπαιδευτικό σενάριο που αφορά τη διδασκαλία της ποίησης μέσω των εικαστικών τεχνών. Αξιοποιώντας ρήση του Σιμωνίδη  του Κείου «Η ποίηση είναι ζωγραφική που μιλά και η ζωγραφική είναι ποίηση που σιωπά» καθώς και την αντίληψη της των οπαδών της συμβολιστικής σχολής «Η ποίηση είναι σκέψη με εικόνες» (όπου μάλιστα οι εικόνες βοηθούν στη διερμηνεία του λόγου), εκπόνησε εργασία με στόχο την  κατανόηση του ποιητικού λόγου και την έκφραση των συναισθημάτων και των σκέψεων που εγείρονται, μέσω των εικαστικών τεχνών.

Οι μαθητές ακολουθώντας φύλλα εργασίας μυούνται στην ομορφιά της ποιητικής έκφρασης, κινητοποιούν τη φαντασία τους, καταγράφουν τις σκέψεις τους  και  τις οπτικοποιούν επιλέγοντας εικαστικά έργα. Ταυτόχρονα ασκούνται στη συγκινησιακή χρήση της γλώσσας, στον οπτικοακουστικό γραμματισμό, μαθαίνουν να δημιουργούν πολυμεσικά κείμενα, να συνεργάζονται, να συναποφασίζουν και, εν τέλει, να μετασχηματίζουν απόψεις και να αίρουν στερεότυπα.