Αναστάσιος Λάππας: «Η Θεσσαλία μπορεί να γίνει πρότυπο Περιφερειακής Ανάπτυξης»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
CENTRAL GREECE FORUM – ΘΕΣΣΑΛΙΑ 2025
Η τοποθέτηση του κ. Αναστάσιου Λάππα στο 1ο πάνελ του Forum:
«Στρατηγικός Σχεδιασμός Περιφερειακής Ανάπτυξης – Η Ανάδυση της Νέας Βιομηχανικής Πολιτικής»
Με σημαντικές προτάσεις και στοχευμένες παρεμβάσεις συμμετείχε ο κ. Αναστάσιος Λάππας στο 1ο πάνελ του Central Greece Forum – Θεσσαλία 2025, που είχε ως θέμα τον Στρατηγικό Σχεδιασμό Περιφερειακής Ανάπτυξης και τη διαμόρφωση μιας Νέας Βιομηχανικής Πολιτικής.
Ο κ. Λάππας έδωσε έμφαση στην ανάγκη μετασχηματισμού του παραγωγικού μοντέλου της Θεσσαλίας, με στόχο την αξιοποίηση όλων των γεωγραφικών και παραγωγικών πλεονεκτημάτων της. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη σύνδεση της πρωτογενούς παραγωγής με τη μεταποίηση, ώστε η προστιθέμενη αξία να παραμένει στην περιοχή και να μην εξάγεται χωρίς ουσιαστικό όφελος για την τοπική οικονομία.
Εμβληματικά Παραδείγματα:
- Σκληρό Σιτάρι: Το 60% εξάγεται ακατέργαστο στην Ιταλία. Ο κ. Λάππας πρότεινε ενίσχυση της τοπικής μεταποίησης (αλεύρι, σιμιγδάλι) με εφαρμογές στην αρτοποιία, ζαχαροπλαστική και την κτηνοτροφία.
- Ελαιόλαδο: Το 70% φεύγει χύμα κυρίως στην Ιταλία. Τόνισε την ανάγκη δημιουργίας μονάδων τυποποίησης και ενίσχυσης της παρουσίας του σε καλλυντικά και συμπληρώματα διατροφής.
- Βαμβάκι: Μεγάλο μέρος εξάγεται για νηματοποίηση. Πρότεινε την αναγέννηση της ελληνικής κλωστοϋφαντουργίας και τη δημιουργία βιομηχανιών λευκών ειδών και ένδυσης.
Υποδομές – Κλειδιά για την Ανάπτυξη:
Ο κ. Λάππας επεσήμανε την ανάγκη για:
- Εκσυγχρονισμό του Λιμένα Βόλου.
- Ηλεκτροδοτούμενη σύνδεση του λιμανιού με τον σιδηρόδρομο και τις Βιομηχανικές Περιοχές Λάρισας και Βόλου.
- Αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα με ηλεκτροκίνηση.
- Δημιουργία κέντρων logistics λόγω της κομβικής θέσης της Θεσσαλίας, σε σύνδεση με λιμάνια, αεροδρόμια και μεγάλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας (ΠΑΘΕ, Εγνατία, Ε65, Ιόνια κ.ά.).
Τουρισμός και Νέες Ευκαιρίες:
Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε και στον τουριστικό τομέα, με πρόταση για:
- Δημιουργία μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων στον Παγασητικό.
- Αξιοποίηση υδατοδρομίων Βόλου και Σποράδων για διασύνδεση με τα νησιά του Αιγαίου.
- Ανάπτυξη του Θεσσαλικού προαστιακού σιδηροδρόμου με δρομολόγια Βόλος – Λάρισα – Καρδίτσα – Τρίκαλα – Μετέωρα, που θα ενισχύσουν τουρισμό και διακίνηση εργατικού δυναμικού.
Καινοτομία, Βιομηχανία και Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις:
Τόνισε τη σημασία της συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας για την παραγωγή εφαρμοσμένης καινοτομίας, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις μικρές επιχειρήσεις που αποτελούν πάνω από το 25% της θεσσαλικής οικονομίας, με ανάγκη στήριξης μέσω πολιτικών άρσης γραφειοκρατίας και ευνοϊκών ρυθμίσεων.
Τέλος, έκανε λόγο για τις νέες ευκαιρίες στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας και την ανάγκη στρατηγικού σχεδιασμού εγκατάστασης παραγωγικών μονάδων στη Θεσσαλία.
«Η Θεσσαλία μπορεί να καταστεί πρότυπο Περιφερειακής Ανάπτυξης με σύγχρονη βιομηχανία, εξωστρεφή αγροδιατροφή και τουρισμό υψηλής ποιότητας», τόνισε καταλήγοντας ο κ. Λάππας.
Ads