ΓΕΛ Οιχαλίας: Εκπαιδευτική Περιβαλλοντική επίσκεψη της Β΄ τάξης σε συνεργασία με ΚΠΕ Κισσάβου-Ελασσόνας
Την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2024, η Β΄ τάξη του ΓΕΛ Οιχαλίας πραγματοποίησε μια εκπαιδευτική, περιβαλλοντική επίσκεψη στην Αγιά και στο Μεγαλόβρυσο Λάρισας σε συνεργασία με το ΚΠΕ Κισσάβου-Ελασσόνας υλοποιώντας το περιβαλλοντικό – πολιτιστικό πρόγραμμα «Μονοπάτια της
πέτρας και του δάσους στον Κίσσαβο». Σκοπός του προγράμματος ήταν η αναγνώριση των αειφόρων πρακτικών, που χαρακτηρίζουν τις παραδοσιακές μορφές της αρχιτεκτονικής των οικισμών και των κτηρίων στη δασωμένη περιοχή του Κισσάβου.
Μέσα από τις δραστηριότητες έρευνας και καταγραφής σε περιβάλλοντα λαϊκής αρχιτεκτονικής (κατοικίες, αγροτικές κατασκευές, γεφύρια κ.ά.) και σε δασώδεις περιοχές οι μαθητές/τριες της Β΄τάξης του ΓΕΛ Οιχαλίας που συμμετείχαν στο πρόγραμμα διερεύνησαν, από τη μια, την ανταπόκριση
στο κλίμα των παραδοσιακών σπιτιών και οικισμών, τη φύση των υλικών, την τεχνοτροπία και την αισθητική που χαρακτηρίζει αυτά τα στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας, και από την άλλη, τη φύση, την αξία και την ορθή διαχείριση του δάσους.
Η διάβαση στο μονοπάτι Μεγαλοβρύσου – Αγιάς ήταν μέρος του προγράμματος. Πρόσφερε τόσα πολλά στην περιβαλλοντική μας ομάδα: «υπέροχη θέα προς το Μαυροβούνι, γνωριμία με την πλούσια βλάστηση του βουνού, επικοινωνία με τη φύση, ματιές προς το απέραντο γαλάζιο, αλλά
και την ατμόσφαιρα μιας άλλης εποχής, τότε που τα καλντερίμια του μονοπατιού ήταν ο μόνος τρόπος μετακίνησης για ζώα και ανθρώπους. Ένα πολύ ωφέλιμο μάθημα οικολογίας και παραδοσιακού πολιτισμού ο συνδυασμός της διάβασης του μονοπατιού και της περιήγησης μέσα στο
χωριό».
Με την υλοποίηση του προγράμματος θεωρούμε ότι επιτεύχθηκαν οι ειδικότεροι στόχοι του προγράμματος: «η αναγνώριση των μορφών της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής του Κισσάβου και των δασωδών περιοχών του, η απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων (συνεργασίας, επικοινωνίας,
αυτοπεποίθησης κ.ά.), η ανάπτυξη ευαισθησίας για το περιβάλλον και τον πολιτισμό, η διαμόρφωση φιλοπεριβαλλοντικών στάσεων». Τέλος, αντιληφθήκαμε όλοι μας πόσο σημαντική είναι η βιωματική
διδασκαλία μάθησης που στοχεύει στην αυθόρμητη συμμετοχή, ενθαρρύνει την ανακάλυψη, ενεργοποιεί την φαντασία και δίνει κίνητρα για δράση και δημιουργία.
Ευχαριστούμε θερμά το ΚΠΕ Κισσάβου-Ελασσόνας και ιδιαίτερα τον κ. Κωνσταντίνο Σπανό, συνεργάτη του κέντρου για τη μοναδική εμπειρία που βιώσαμε.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί της εκπαιδευτικής δράσης: Στουκογεώργου Αναστασία, ΠΕ78 – Κοινωνιολόγος και Ξάνθου Κωνσταντίνος, ΠΕ11 – Φυσικής Αγωγής.