Ποια παιχνίδια έκαναν θραύση φέτος την περίοδο των γιορτών

Τα Χριστούγεννα είναι συνώνυμα με την αγορά δώρων. Δώρων προς τους αγαπημένους μας και κατά ένα πολύ σημαντικό ποσοστό δώρων στα παιδιά μας. Κάθε χρόνο τα καταστήματα παιχνιδιών γεμίζουν με κόσμο έτοιμο να χαρίσει χαρά στους αγαπημένους του «μπόμπιρες». Πως κινήθηκε όμως η αγορά φέτος στον τομέα των παιχνιδιών;

Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη του καταστήματος παιχνιδιών Τριανταφύλλου, κ. Παύλο Τριανταφύλλου η αγορά παιχνιδιών σημείωσε μια γενική πτώση της τάξεως του 5-15% σε σχέση με πέρυσι. Ειδικότερα δήλωσε στο onlarissa.gr: «Ο μήνας Δεκέμβρης ήταν λίγο διαφορετικός από προηγούμενες χρονιές, ξεκίνησε «παγωμένα» η κίνηση σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή. Δεν ήταν γεγονός μόνο τοπικό αλλά πανελλαδικό, σύμφωνα και με συνομιλίες που είχα με εταιρείες και καταστηματάρχες».

«Στο δεύτερο μισό του Δεκεμβρίου η κατάσταση “ζεστάθηκε”, κάτι που έδειξε πως ο κόσμος διαθέτει περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα για το είδος και πρώτα ξόδεψε τα χρήματά του για τα πολύ βασικά και στη συνέχεια αγόρασε παιχνίδια με τα χρήματα που του περίσσεψαν. Σε μας ο τζίρος ήταν περίπου στα περσινά επίπεδα. Οι τελευταίες δύο εβδομάδες κάλυψαν τις δύο πρώτες», συμπλήρωσε.

«Είχαμε εξοπλιστεί καλά, είχαμε προβλέψει και προμηθευτεί με προϊόντα που θα πουλούσαν καλά και θεωρώ πως βοήθησαν η ιστορία μας και η στάση μας απέναντι στους καταναλωτές», συνέχισε αναφέροντας πως ο τζίρος διαφέρει σε πανελλαδικό επίπεδο από πόλη σε πόλη και από μαγαζί σε μαγαζί.

Τι προτίμησαν όμως οι Λαρισαίοι στις αγορές τους;

Σύμφωνα με τον κ. Τριανταφύλλου δεν υπήρχαν πολύ συγκεκριμένα παιχνίδια που είχαν υψηλές πωλήσεις, αλλά εταιρείες με μεγάλα μερίδια αγορών. Πρωτοπόρα ήταν η Matel, με προϊόντα όπως η Barbie, τα παιχνίδια της Fisher Price και η σειρά Hot Wheels. Ακολούθησαν τα παιχνίδια της Playmobil, ενώ ευχάριστη έκπληξη σύμφωνα με τον ίδιο υπήρξε και η Lego.

Ανέφερε ακόμη πως ένα πράγμα που αρχίζει να αλλάζει τα τελευταία χρόνια στην αγορά παιχνιδιών από κορίτσια είναι πως κάποια από αυτά φεύγουν από παραδοσιακά «κοριτσίστικες» κατηγορίες όπως τα παιχνίδια της Barbie και ζητάνε τις αντίστοιχες σειρές παιχνιδιών για κορίτσια που έχουν κυκλοφορήσει από τις εταιρείες Playmobil και Lego.

Τέλος, ο κ. Τριανταφύλλου αναφέρθηκε και στα παιχνίδια χαμηλότερου κόστους, τα οποία διατήρησαν το ίδιο μερίδιο αγοράς σε σχέση με πέρυσι, καθώς όπως εξήγησε υπάρχουν μεν μειωμένες δυνατότητες από ορισμένα νοικοκυριά για να αγοράσουν περισσότερο επώνυμα προϊόντα, αλλά συνυπάρχει ταυτόχρονα και η επιθυμία να αγοράσουν παιχνίδια για τα παιδιά τους.

Μαρίνος Τζώτζης, onlarissa.gr