Πετρωτό: Ο Κωνσταντίνος-Ραφαήλ, μαθητής του 1ου ΓΕΛ Τρικάλων, σε Διεθνή Ερευνητική Εκπαιδευτική Αποστολή στην Πορτογαλία

Ο μαθητής Γκάτης Κωνσταντίνος-Ραφαήλ του 1ου ΓΕΛ Τρικάλων με καταγωγή το Πετρωτό του Δήμου Φαρκαδόνας σε Διεθνή Ερευνητική Εκπαιδευτική Αποστολή στην Πορτογαλία

Στο πλαίσιο του Διεθνούς Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης  «Νέοι Δημοσιογράφοι για το Περιβάλλον» στο οποίο συμμετέχει ομάδα μαθητών/τριών του 1ου ΓΕΛ Τρικάλων, ο μαθητής Γκάτης Κωνσταντίνος-Ραφαήλ της Α΄τάξης επελέγη μετά από Πανελλήνια διαδικασία μεταξύ μαθητών/τριών άλλων σχολείων που υλοποιούν το ίδιο πρόγραμμα, να συμμετάσχει στην  Διεθνή Αποστολή στην Πορτογαλία. Εθνικός χειριστής του Δικτύου στην Ελλάδα είναι η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης. Η Διεθνής Ερευνητική Αποστολή διοργανώνεται από την ΑΒΑΕ, Διεθνή Συντονιστή του Δικτύου στην Πορτογαλία και  πραγματοποιείται στην πόλη Góis της Πορτογαλίας, από 1-6 Απριλίου 2024. Ιδρυτής και συντονιστής διεθνώς, του Δικτύου «Νέοι Δημοσιογράφοι για το Περιβάλλον» είναι το Ίδρυμα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (FEE).

Κατά τη διάρκεια της Αποστολής οι μαθητές/τριες από τις διάφορες χώρες, θα διερευνήσουν διάφορα θέματα που σχετίζονται με την τοπική βιωσιμότητα: περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά με ιδιαίτερη έμφαση σε θέματα που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή, τις ακτές, τον τουρισμό και άλλα. Θα περιλαμβάνει έρευνα πεδίου, συνεντεύξεις, εργαστήρια, ενώ τα αποτελέσματα θα δημοσιοποιηθούν στην τοπική κοινωνία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Στο παρελθόν έχουν οργανωθεί εκπαιδευτικές αποστολές σε διάφορες περιοχές όπως στη Σενεγάλη, τη Γαλλία, την Ιταλία, τις Βρυξέλλες, τη Δανία κ.λπ. στις οποίες συμμετείχαν με επιτυχία μαθητές/ριες από τα ελληνικά σχολεία του δικτύου των Νέων Δημοσιογράφων. Οι Ερευνητικές Εκπαιδευτικές Αποστολές δίνουν την ευκαιρία στους μαθητές και στις μαθήτριες να γνωρίσουν Νέους Δημοσιογράφους από τις υπόλοιπες  χώρες του δικτύου και να ερευνήσουν όλοι μαζί ένα ενδιαφέρον περιβαλλοντικό θέμα.

Η Διεθνής Αποστολή στην Πορτογαλία αντιπροσωπεύει ένα μοναδικό πεδίο διαπολιτισμικής ανταλλαγής και συνεργασίας μεταξύ μαθητών και μαθητριών από διάφορες χώρες. Αυτός ο διαπολιτισμικός διάλογος ενισχύει την κατανόηση και τον αμοιβαίο σεβασμό μεταξύ των συμμετεχόντων, ενώ παράλληλα προάγει την ανταλλαγή ιδεών, πρακτικών και πολιτιστικών εμπειριών. Μέσω αυτής της διαδικασίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες επωφελούνται από την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά που προσφέρουν οι διαφορετικές χώρες και καθοδηγούνται στην ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ευαισθησίας και της παγκόσμιας πολιτιστικής επίγνωσης. Μέσω αυτής της συνεργασίας, δημιουργούνται δεσμοί φιλίας και αλληλεγγύης μεταξύ των νέων γενεών, προωθώντας έτσι μια παγκόσμια κουλτούρα αειφόρου ανάπτυξης και συνειδητοποίησης για τα περιβαλλοντικά ζητήματα.

Η συμμετοχή του μαθητή Γκάτη Κωνσταντίνο-Ραφαήλ στη Διεθνή Αποστολή στην Πορτογαλία αναμένεται να φέρει πολλαπλά οφέλη τόσο για τον ίδιο όσο και για το σχολείο μας. Κατά τη διάρκεια της αποστολής, ο μαθητής θα έχει την ευκαιρία να εμβαθύνει στη μελέτη περιβαλλοντικών θεμάτων και να αποκτήσει πρακτική εμπειρία στον τομέα της δημοσιογραφίας.

Κατά τη διάρκεια των ερευνητικών εργασιών και των δραστηριοτήτων της αποστολής, θα αποκτήσει νέες γνώσεις και δεξιότητες, ενώ θα εργαστεί με συνομήλικους από διαφορετικές χώρες και πολιτισμικά υπόβαθρα. Αυτή η εμπειρία θα του επιτρέψει να αναπτύξει την ικανότητα του για συνεργασία και διαπολιτισμική κατανόηση, ενισχύοντας το προφίλ του ως μαθητής και πολίτης παγκόσμιου πνεύματος.

Πέραν των ατομικών οφελών, η συμμετοχή του Γκάτη στη Διεθνή Αποστολή αποτελεί έναν ακόμα τρόπο για το σχολείο μας να διαδραματίσει ενεργό ρόλο στην προώθηση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και της διαπολιτισμικής κατανόησης. Η συμμετοχή των μαθητών μας σε διεθνείς πρωτοβουλίες όπως αυτή ενισχύει το κύρος του σχολείου μας στη διεθνή σκηνή και δημιουργεί ευκαιρίες για μαθησιακή ανταλλαγή και συνεργασία με άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το σχολείο μας συμμετέχει για δεύτερη φορά στη Διεθνή Ερευνητική Αποστολή στο πλαίσιο του ανωτέρω προγράμματος. Η προηγούμενη ήταν το 2019 με τον μαθητή, Ντινόπουλο Γεώργιο.

Η συντονίστρια του προγράμματος

Αθανασία Ζαραμπούκα