Αντιμέτωπο με ελλείψεις προσωπικού και γραφειοκρατία το δημόσιο ΚΤΕΟ Τρικάλων
Οι υπάλληλοι της Υπηρεσίες καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την εξυπηρέτηση των πολιτών, προσφέροντας εμπειρία και γνώση
Η αύξηση του αριθμού των ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, οι ελλείψεις σε προσωπικό διαφόρων ειδικοτήτων κυρίως ελεγκτών καθώς επίσης και γραφειοκρατικά θέματα που έχει θεσπίσει με νόμους το κράτος δημιουργούν προβλήματα στα περιφερειακά δημόσια ΚΤΕΟ, ταυτόχρονα και σ’ αυτό των Τρικάλων.
Η διεύθυνση συγκοινωνιών με την στήριξη του αντιπεριφερειάρχη Τρικάλων κ. Χρήστου Μιχαλάκη, με τις προσπάθειες που καταβάλλουν, ο διευθυντής κ. Θανάσης Μπαλατσούκας, και το υπάρχον προσωπικό, πασχίζουν για το καλύτερο, ωστόσο, όπως σημειώνουν υπηρεσιακοί παράγοντες και υπάλληλοι, το κράτος θα πρέπει να δει τα προβλήματα, να απλουστεύσει τις διαδικασίες, να συμβάλει στην αύξηση του προσωπικού, προκειμένου να λειτουργήσουν ΚΤΕΟ και γενικότερα η Διεύθυνση Συγκοινωνιών – Μεταφορών χωρίς προβλήματα.
Η Διεύθυνση Συγκοινωνιών-Μεταφορών Τρικάλων λειτουργεί στο νομό περισσότερο των 30 χρόνων, εξυπηρετώντας τις ανάγκες και διεκπεραιώνοντας υποθέσεις χιλιάδων Τρικαλινών.
Πριν την έλευση των ιδιωτικών ΚΤΕΟ στα Τρίκαλα, επιχειρήσεις που σήμερα ανέρχονται στις 4, το Δημόσιο ΚΤΕΟ εξυπηρετούσε σε καθημερινή βάση180 οχήματα, πιστοποιώντας αυτά μέσω του τεχνικού ελέγχου. Με την πάροδο του χρόνου, την έλευση των ιδιωτικών επιχειρήσεων στον τομέα του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων, της γραφειοκρατίας, αλλά και της έλλειψης προσωπικού η επισκέψιμότητα μειώθηκε. Φτάνει να σημειωθεί και σύμφωνα με τεχνικούς – ελεγκτές, τα προηγούμενα χρόνια στο δημόσιο ΚΤΕΟ εργαζόταν 8 ελεγκτές, σήμερα απέμειναν μόλις 3.
Το σημαντικότερο ωστόσο πρόβλημα σύμφωνα με τον διευθυντή της Διεύθυνσης κ. Θανάση Μπαλατσούκα, όπως επίσης και με τον τεχνικό – ελεγκτή κ. Ζήση Γκουγκοστάμο, είναι τα προβλήματα που δημιούργησε η πολιτεία με τη θέσπιση του ηλεκτρονικού παράβολου στα δημόσια ΚΤΕΟ.
Για τον τεχνικό έλεγχο ενός οχήματος απαιτείται η έκδοση ηλεκτρονικού παραβόλου. Τι σημαίνει αυτό για τους περισσότερους; Ότι θα πρέπει να προσέλθουν αρχικά στην Διεύθυνση Συγκοινωνιών που απέχει αρκετά από το κέντρο της πόλης, ώστε να εκδοθεί το ηλεκτρονικό παράβολο και στη συνέχεια να επιστρέψουν στην πόλη προκειμένου να καταβληθεί το αντίτιμο σε κάποιο τραπεζικό κατάστημα. Φυσικά η ταλαιπωρία που δημιουργεί το κράτος δεν σταματά εδώ, καθώς θα πρέπει να επιστρέψουν εκ νέου στο δημόσιο ΚΤΕΟ προκειμένου να συνεχιστεί η διαδικασία του τεχνικού ελέγχου. Όλα αυτά τη στιγμή που στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ δεν απαιτείται κάτι τέτοιο, και οι διαδικασίες είναι πιο απλουστευμένες. Τα αιτήματα της απλούστευσης των διαδικασιών είναι πολλά σε πανελλαδικό επίπεδο και έχουν κατατεθεί και από πλευράς της τοπικής Διεύθυνσης. Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ανταπόκριση από πλευράς πολιτείας, απλά παραμένουμε στις υποσχέσεις.
Απαιτείται στήριξη από την πολιτεία
Τα προαναφερόμενα θέματα έχουν αλυσιδωτές συνέπειες για το δημόσιο ΚΤΕΟ Τρικάλων. Η ταλαιπωρία που προκαλείται στους πολίτες από το ηλεκτρονικό παράβολο αποτελεί συνέπεια της μείωσης κατά 30% των εσόδων και κατ’ επέκταση της επισκεψιμότητας στο Δημόσιο ΚΤΕΟ.
«Ως διεύθυνση έχουμε την αμέριστη συμπαράσταση του αντιπεριφερειάρχη Τρικάλων κ. Χρήστου Μιχαλάκη. Βέβαια καλό θα είναι η πολιτεία να δείξει την ανάλογη προσοχή στα δημόσια ΚΤΕΟ, καθώς ταλανίζονται από ελλείψεις προσωπικού και διάφορα άλλα θέματα. Αγωνιούμε στην ιδέα συνταξιοδότηση κάποιου υπαλλήλου από το δημόσιο ΚΤΕΟ, αν συμβεί αυτό στο άμεσο μέλλον, σαφώς δεν θα αφήσει ανεπηρέαστη την Υπηρεσία», σημείωσε ο κ. Θανάσης Μπαλατσούκας.
Ανάλογα κινήθηκε και ο κ. Ζήσης Γκουγκοστάμος, ο οποίος στάθηκε στις ελλείψεις προσωπικού.
«Παλιότερα εργαζόταν 8 ελεγκτές σήμερα μόλις 3. Παλιότερα εξυπηρετούσαμε 180 αυτοκίνητα ημερησίως σήμερα μόλις 15. Σε περίπτωση που κάποιος υπάλληλος αναχωρήσει από την Υπηρεσία με σύνταξη, τότε τα πράγματα θα δυσκολέψουν ως προς την λειτουργία. Σήμερα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την εξυπηρέτηση του κόσμου. Ωστόσο αντί η πολιτεία να διευκολύνει τις διαδικασίες και τους πολίτες, τους δυσκολεύει κι αυτό είναι ορατό με την έκδοση παραβόλων», σημείωσε ο κ. Γκουγκοστάμος.
Ο ίδιος στάθηκε στην επάνδρωση της Υπηρεσίας με προσωπικό ενώ εμφανίστηκε υπέρμαχος του ανοίγματος της Υπηρεσίας στην κοινωνία.
«Τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ έρχονται να υπενθυμίσουν τους πολίτες, τουλάχιστον ένα 15νθημερο πριν, ότι πλησιάζει ο χρόνος του επανελέγχου των οχημάτων τους, παροτρύνοντας να επισκεφτούν τις επιχειρήσεις τους. Εμείς αυτό δεν μπορούμε να το πράξουμε, μιας και δεν έχουμε τον ανάλογο προσωπικό. Ίσως, αν υπήρχε ένας τέτοιος υπάλληλος, η κατάλληλη ενημέρωση θα μπορούσαμε να πετύχουμε περισσότερα», ήρθε να προσθέσει ο ελεγκτής.